Juf Jannie
Educatieve kinder-apps zijn Nederlandstalig en gericht op kinderen van twee tot zes jaar.

Bru-taal
Bru-taal is een spelletje voor kinderen met problemen in de taalontwikkeling. De spelers kunnen spelletjes en oefeningen doen op verschillende niveaus.

Topo Nederland
In de topografische app Topo Nederland wordt het leren van plaatsen in Nederland gecombineerd met een vliegspelletje. De app is ontwikkeld voor Apple en Android.

Tafelmonsters

Tafels leren kan met de app Tafelmonsters. Kinderen moeten monsters de juiste antwoorden geven van rekensommetjes. Hoe beter een speler scoort, des te kleurrijker wordt de omgeving waar de monsters leven.

TafelTrainer Junior
is een eenvoudige gratis app, ontwikkeld door de destrijds tienjarige Puck Meerburg uit Delft, met hulp van zijn moeder die de tekeningen maakte. Deze kleurrijke app biedt de mogelijkheid om de tafels tot tien te leren. Als speler kan je instellen welke tafel(s) je wilt oefenen en of je veel of weinig sommen wilt maken.

TafelTrainer
Tafeltrainer
is ook ontwikkeld door een gerenommeerde onderwijsuitgeverij: Zwijsen, uitgever van rekenmethode Wizwijz. De makers van Wizwijz waren betrokken bij de ontwikkeling van deze app. Dat merk je onder meer aan de volgorde waarin de tafels worden aangeboden: eerst 2-5-10, dan 3-4-6-8 en tot slot 7-9-11-12, een veelgebruikte volgorde in het onderwijs.

Tafelkluis
De app die er misschien wel het beste in slaagt tafels te verpakken in een spel, is Tafelkluis (voor iPad/iPhone). Door naar beneden vallende dynamietstaven met tafelsommen tijdig naar de juiste plek (uitkomst) te verslepen, lukt het de speler een kluis vol goud te openen. De spelers kunnen zelf kiezen welke tafels ze willen oefenen.

Klok CoachKinderen kunnen analoog en digitaal leren klokkijken met Klok Coach.

Help! Ik heb geld
Deze game is voor kinderen van groep 6, 7 en 8 en gaat over omgaan met geld. Met Help! Ik heb geld kunnen leraren en ouders praten met kinderen  over sparen, zakgeld, lenen, klusjes doen en het veilig omgaan met geld.